Retur/Angrerett/Forsendelsesbetingelser
Informasjon om utøvelse av angreretten
1.1 Du har rett til å trekke deg fra denne avtalen uten å oppgi noen grunn innen 14 dager.
1.2 Angrefristen utløper 14 dager etter
a) når du eller en tredjepart, men ikke transportselskapet, som du spesifiserer, tar fysisk besittelse av varene;
b) når det gjelder kontrakter om levering av digitalt innhold som ikke leveres på et fysisk medium: dagen da kontrakten ble inngått;
c) ved avtaler om flere varer som du har bestilt i en og samme bestilling og som leveres separat: når du eller en tredjepart, men ikke transportselskapet, som du spesifiserer, tar fysisk besittelse av den siste varen; eller
d) ved avtaler om regelmessig gjentakende levering av varer i en viss tidsperiode: når du eller en tredjepart, men ikke transportselskapet, som du spesifiserer, tar fysisk besittelse av de første varene.
1.3 Dersom du ønsker å benytte deg av angreretten, må du utarbeide en returmelding ved å kontakte oss via e-post eller telefon.
1.4 For at du skal kunne benytte deg av angreretten i tide, er det tilstrekkelig at du sender inn en melding (via e-post/brev) om at du har til hensikt å benytte deg av angreretten før angrefristen er utløpt.
2. Virkning av benyttet angrerett
2.1 Hvis du angrer på kjøpet og trekker deg fra kontrakten, vil vi refundere alle betalinger vi har mottatt fra deg. Vi tar et returgebyr på 99 NOK.
2.2 Du må returnere varene til oss uten unødig forsinkelse etter den dagen du har gitt oss beskjed om din beslutning om å trekke deg fra kontrakten.
2.3 Du er kun ansvarlig for varens reduserte verdi som følge av annen håndtering enn det som er nødvendig for å fastslå varens art, egenskaper og funksjon.
Leveringsbetingelser
1. Leveringsdagen er dagen da produktet leveres fra Smart Camping sitt lager eller annet lager som levering fra distributør, produsent eller lignende. Risikoen for produktet går over på kunden ved mottak av produktet.
2. På forespørsel formidler BSH Camping transport på vegne av kunden, inkludert transportforsikring og velger best passende transportform.
3. I tilfeller hvor kunden velger å ikke løse inn den bestilte forsendelsen, vil kunden bli belastet kostnaden for tilsvarende frakt (tur-retur) samt et ekspedisjonsgebyr på 300 SEK.
4. Hvis produktet/forsendelsen er skadet under transport, vennligst rapporter hendelsen til info@smartcamping.se
5. Dersom det foreligger særlige forhold, kan de eventuelt varsles senere. Unnlatelse av å rapportere fraktskader utenom fristen kan føre til at kostnaden for produktet ikke blir refundert av BSH Camping.